miércoles, 30 de enero de 2013

Urtarrilaren 30eko saioa: Eskola tradizionala eta eskola berria

Jarraian eskola tradizionalaren eta eskola berriaren arteko desberdintasunak jasotzen duten bi taula jarri ditugu: lehenengoak eskolari modu orokorrean egiten dio erreferentzia eta besteak ahozko hizkuntzari konkretuki.


ESKOLA TRADIZIOLANA ETA BERRIAREN ARTEKO ALDEAK
ESKOLA
TRADIZIONALA
BERRIA
Ikaslearen rola
Pasiboa
Aktiboa
Irakaslearen rola
Agintaria
Gidaria
Prozesuko protagonista
Irakaslea
Ikaslea
Helburua
Memorizatzea
Norberaren ezagutza eraikitzea
Gaia nola abiatu
Irakasleak zuzendua

Gela antolakuntza
Lerroka, irakasleari zuzenduta
Talde txikitan, zein handitan
Ikasteko era
mekanikoa
Funtzionala eta esanguratsua
Ebaluazioa
Bukaerako azterketa, irakasleak
Prozesu jarraitua, autoebaluazioa
Akatsak
Negatiboak
Ikasteko mekanismoak
Hizkuntza idatzia irakasteko sistema
Sintetikoa
Analitikoa
Metodologia
Konduktista / instrukzioa
Konstruktibista / Emozioak kontuan hartu
Zer sustatzen da?
Menpekotasuna
Autonomia
Harreman mota
Bertikala
Horizontala
Sustatzen duen harreman mota
Konpetitiboa
Kooperatiboa
Sistema mota
Hierarkikoa
Demokratikoa
Eskola mota
Esklusibo / segregatua
Inklusiboa / mixtoa
Irakaslearen jarrerak bultzatzen duena
Beldurra
Segurtasun afektiboa
Gelaren apainketa
Erlijio signuak
Hormairudi esanguratsuak
Irakaskuntza mota
Magistrala
Praktikoa
Ratioak
Handiak
Txikiagoak


-->
ESKOLA TRADIZIOLANA ETA BERRIAREN ARTEKO ALDEAK
AHOZKO HIZKUNTZA
TRADIZIONALA
BERRIA
Ikaslea
Entzule pasiboa
Eman eta hartzen duen negoziatzailea
Irakaslea
Hitza duena
Bideratzailea
Helburua
Gramatika
Komunikazioa
Elkarrekintza mota
Bakarrizketa (irakaslearena)
Elkarrizketa
Ahozko hizkuntzaren garrantzia
Bigarren mailakoa
Funtsezko tresna
Testu generoak
Formalak
Formalak - Ez formalak
Gelaren antolaketa
Ez du ahalbidetzen ahozko hizkuntza
Ahozko hizkuntza sustatzen du
Hizkuntza ikuspegia
Ikaskuntza objektua
Ikaskuntza objektua eta tresna
Ariketa motak
Buruz ikastea, errepikatzea
Komunikatiboak
Akatsak
Negatiboak
Ikasteko mekanismoak
Materiala
Testuliburuak
Komunikazioa sustatzen duen edozein baliabide
Abiapuntua
Programa
Haurren interesak
Familia
Eskolatik kanpo
Eskola eta familiaren arteko lotura bultzatu (ikas komunitateak…)

No hay comentarios:

Publicar un comentario